Δράσεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρία, πραγματοποιήθηκε στο 20ό Δημοτικό Σχολείο Λάρισας την 3η και 4η Δεκεμβρίου 2019, εκδήλωση-αφιέρωμα στα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και Ειδικές Δεξιότητες, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στην συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα και σύμφωνα πάντα με τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα από βιντεοπροβολές, ιστορίες ζωής, συζήτηση και βιωματικές ασκήσεις να ενημερωθούν για τις αισθητηριακές αναπηρίες (κινητική αναπηρία, τύφλωση, κώφωση, σωματικές αναπηρίες), για τη νοητική αναπηρία, την εγκεφαλική παράλυση, για τα διάφορα σύνδρομα και τις χρωμοσωμικές μεταλλάξεις, τις Διάχυτες Αναπτυξιακές και τις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, για τις γενικές και ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, για τις φωνολογικές διαταραχές για τα άτομα με συναισθηματικές ?ψυχικές διαταραχές για τα ευφυή, τα ταλαντούχα και τα χαρισματικά άτομα.
Μέσα από τη διαλογική συζήτηση κατατέθηκαν απορίες και προβληματισμοί με στόχο την ευρύτερη και βαθύτερη κατανόηση της διαφορετικότητας και της αναγκαιότητας της διαφορετικής ?ειδικής εκπαίδευσης και συμπεριφοράς απέναντι στα άτομα με αναπηρία, έτσι ώστε να αναπτύξουν ολόπλευρα και ισότιμα τις δυνατότητές τους με απώτερο στόχο την κοινωνική τους ένταξη. Μέσα από τις βιωματικές δράσεις είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν μέσω της ενσυναίσθησης τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, να αναλογιστούν και να αναστοχαστούν στιγμές απρόσφορης συμπεριφοράς απέναντι σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (τυφλοί, κωφοί, μαθητές με γενικές και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή ΔΕΠ/Υ). Τέλος σε ομάδες εργασίας συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας, έδωσαν το δικό τους μήνυμα και αποτίμησαν την όλη διαδικασία.
Τον συντονισμό των παραπάνω εκδηλώσεων είχε η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης κ. Φωτεινή Γκουντουβά. Παράλληλα ο γυμναστής κ. Δημήτρης Μίζιος μέσω βιντεοπροβολής, βιωματικών δράσεων και του διαλόγου που ακολούθησε με τους μαθητές ανέδειξε το ζήτημα των ειδικών δεξιοτήτων και των επιτευγμάτων των ατόμων με αναπηρία στους παραολυμπιακούς αγώνες, καταδεικνύοντας τη δύναμη ψυχής αφενός και την αξία του αθλητισμού ως παράγοντα αλληλοκατανόησης, αλληλοαποδοχής και αντιρατσισμού. Σημαντική ήταν η συμβολή τόσο των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης κ. Ελίνας Γκοτσινοπούλου και κ. Κων/νου Σιώμου, των δασκάλων των τάξεων και των ειδικοτήτων για την επιτυχία του παραπάνω εγχειρήματος.